• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån, inkomst 0,5 miljoner.

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Lovar att uppdatera exakt hur det går sen, exakt vilka erbjudanden jag får osv. Vet själv hur nyfiken man är att läsa om andras ansökningar...
Jag har kämpat stenhårt för att inte dra på mig några mer lån senaste året, inga förfrågningar, jobbat extra mm.
Hoppas nu kunna få lån på halvmillen till skaplig ränta och lösa bort det värsta!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
B

blancoo

Gäst
Poäng: 0
Nyfiken om du har lust att kolla din UC och hur den ser ut nu innan du söker?

Vilket kreditrisk har du just nu?
Årsinkomst just nu: ?
Lån: 626k?
Antal FF?

Och vad ändras i din UC när din årinkomst uppdateras?
 
B

blancoo

Gäst
Poäng: 0
Lovar att uppdatera exakt hur det går sen, exakt vilka erbjudanden jag får osv. Vet själv hur nyfiken man är att läsa om andras ansökningar...
Jag har kämpat stenhårt för att inte dra på mig några mer lån senaste året, inga förfrågningar, jobbat extra mm.
Hoppas nu kunna få lån på halvmillen till skaplig ränta och lösa bort det värsta!
Om du svarar på den förra frågan och sen dessutom kommer med vilka vettiga erbjudande du hade och välja mellan och ifall det var lösenkrav eller inte så hade jag definitivt tyckt det varit roligt att se :)
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Nyfiken om du har lust att kolla din UC och hur den ser ut nu innan du söker?

Vilket kreditrisk har du just nu?
Årsinkomst just nu: ?
Lån: 626k?
Antal FF?

Min UC-score just nu är 0,6. Vet inte hur mycket den kommer ändras, men min nya inkomst som uppdateras är över 500k, den som UC har nu bara på 200k.
Har inga förfrågningar. Även om inte min UC förbättras nämnvärt så hoppas jag min betydligt högre inkomst ska hjälpa mig...

Och vad ändras i din UC när din årinkomst uppdateras?
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Alltså kreditrisk 0,6
Inkomst 200k
Lån ca. 650k.

Nya inkomsten när UC uppdaterar blir lite över 500k.
 
B

blancoo

Gäst
Poäng: 0
650k i lån med 200k i inkomst? Hur kunde detta ske undrar man ju

Mer nyfiken på 0,6 i kreditrisk. Har 8.1% nu men det är mest för att jag har en jävla massa blanco reggat på min UC. 445k i inkomst kontra 909k blanco. Hoppas att min risk åtminstone halveras nu den 15 om inte credway, som är enda lånet på 30k, förstör allt.
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Mer nyfiken på 0,6 i kreditrisk. Har 8.1% nu men det är mest för att jag har en jävla massa blanco reggat på min UC. 445k i inkomst kontra 909k blanco. Hoppas att min risk åtminstone halveras nu den 15 om inte credway, som är enda lånet på 30k, förstör allt.
Ja precis, att ha 0.6 i betyg med blanco 3x inkomst är ju bara för mycket
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
650k i lån med 200k i inkomst? Hur kunde detta ske undrar man ju
Har samma nu också. Om man tar lån flera gånger går det. Bankerna hade lösenkrav första gångerna och en av bankerna, ingen lösenkrav. Men andra lånet löste jag osynliga lån.
 
Senast ändrad:

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Jag hade högre inkomst förut när några av lånen togs. Sen gick jag arbetslös i princip 1 år...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp